12/12/2011

redesign


REDESIGN. Den første oppgaven vi hadde i design og arkitektur i år, gikk ut på å redesigne et plagg. Vi skulle ta gamle klær og gjøre de om til noe nytt. Jeg valgte å lage en buksedress av tilsammen tre skjorter. Ideen min var egentlig å lage den av to skjorter, men det ble ikke nok stoff, så jeg måtte sy på en ekstra skjorte. Utfordringen med buksedressen var at skjortene var i nokså store størrelser, så jeg måtte sy inn både i midjen, armene og beina. I tillegg var skjortene i forskjellige størrelser, og passet ikke sammen.

Opprinnelig var skjortene hvit, lyseblå og mørkeblå, men jeg farget dressen med svart tekstilfarge etter den var ferdigsydd, og resultatet er vist på bildet. Den hvite og lyseblå skjorten ble mørk grå, mens den mørkeblå ble svart. Tilslutt lagde jeg en krage av en gardin til å ha rundt åpningen for at dressen ikke skulle bli så åpen foran. Jeg ville at dressen skulle være litt posete, som også resultatet viser, men jeg sydde i strikk i midjen for å få litt kontroll på posene. Nederst på beina sydde jeg på mansjetter, så de matcher armene.


1 comment:

Anonymous said...

nice! =D

Post a Comment